Tobago - boj o život v Karibiku


A už to zase začíná. Jsem na letišti v Praze a jako vždy nevím, kam letím. Viktor se zas potutelně usmívá a já tuším, že to nic v Evropě nebude. A taky že ne. Ani nevím jak, ale najednou se ocitám v New Yorku. Zažívám svůj první, více než 12 hodinový let a jsem docela zničená. Na letišti v NY si připadám trochu jak nevítaný host, ale když projdu pasovou kontrolou už je vše v pohodě. Dokud nejste na americké půdě, jste prostě nikdo. Když už si myslím, že to NY končí, Viky mi oznamuje, že ne a že jedeme na Jamaicu. Koukám na něj trochu nevěřícně, ale on mi sdělí, že to je čtvrť v NY, kde strávíme noc před dalším letem neznámo kam. Vystojíme si tedy frontu na taxíka a jedeme na hotel, který je cca 15 min od letiště. Taxikáři dáváme částku z taxametru plus něco navíc, ale on je šíleně nespokojený, zdá se mu to málo, protože prý stál hodiny frontu na zákazníka a pak tohle... No jo, ale copak za to můžeme? Bydlíme tady a ne v centru. Taxikář totálně vytočený nám ani nevyndá kufry z auta, takže chvíli to vypadá, že nám s nimi i odjede. Naštěstí vše dopadá dobře, a tak přespáváme u letiště a druhý den odlétáme směr... Trinidad a Tobago. Po více než 24 hodinách na cestě se tak dozvídám, že cílem naší cesty je Tobago. Původně to měl být Martinik, ale řádí tam epidemie horečky dengue, tak Viktor musel změnit plány. Letadlo nám před cestou vystříkají nějakým sajrajtem, asi aby zničili ty fujtajbl bakterie z Ameriky. Mezipřistání máme v Trinidadu, kde s námi letěla nějaká místní star, protože na letišti čekala hromada fotografů a fotili nějakého černocha, který s námi vystupoval z letadla. 


Mapa ostrova Tobago
Na Tobagu jsme ubytováni v resortu Sandy Point Beach Club, který je hned u letiště. Ubytováni jsme v takové typicky karibské chatičce, ve které máme k dispozici celá dvě patra, 2 záchody, 2 televize, velký jídelní stůl, kuchyni, no prostě bomba. Jsme totálně unavení z cesty, a tak se chystáme do postele. Asi 3 hodiny poté, co jsme vstoupili do tohoto resortu, slyšíme silné bouchání na dveře. Než jsme se oblékli a dostali ke dveřím, již u nich nikdo nebyl. Na zemi pouze ležel papír, že se k nám blíží tropická bouře Thomas, že nemáme vycházet z pokoje a máme si udělat zásoby vody na 3 dny. Cože???? Kouknu vystrašeně na Viktora, ale ten se tváří jako by nic. Vím, že projel celý svět, Bali, Malajsii, Indonésii, Japonsko, Brunej, Borneo, a tak čekám, že mi řekne, co to sakra ta tropická bouře je, ale prý ji ještě nezažil... Když si mám ale udělat něčeho zásoby na 3 dny, asi to žádná sranda není. Nefunguje nám internet, abychom zjistili bližší informace, a tak zapínáme televizi. Ta, místo toho, aby mě uklidnila, mě totálně vystresuje. Každých 15 minut v ní dávají kolem dokola rozdílné zvuky sirén, abychom poznali, co který zvuk znamená. Jediný zvuk, který vyhodnocuji jako nejhorší a tudíž zasloužený k zapamatování, je zvuk sirény při tsunami. No to není vtipný. Podle televize hrozí, že se tropická bouře změní v hurikán. Koukáme na škody, které zatím Thomas způsobil na jiných ostrovech a začínám mít vážně strach. Vybavím si v hlavě modelku Petru Němcovou, která přišla v Thajsku při tsunami o přítele a moc dobře mi není. Musím říct, že panikařím, Viktor jako vždy, pohoda. Prý, když má umřít, tak umře, a žádné plašení tomu nepomůže. Musím říct, že ten jeho přístup mě ještě více znervózňuje. 


Škody napáchané tropickou bouří Thomas
V noci, zatímco Viktor spí, já vymýšlím plán, jak přežít. Přemýšlím, čeho se chytím, až ta vlna smete střechu. Mezitím slyším šílené poryvy větru, které jsem v životě neslyšela a takovou bouřku, která se podle mě ani bouřkou nazývat nedá. To byly takové řachy, proti kterým je bouřka u babičky na Šumavě, šuměním potůčku. 

Ráno se počasí zklidňuje, a tak jdeme na pořádanou prezentační snídani k pláži. Všichni jsou v pohodě a já jsem tudíž klidná. Zase jsem plašila zbytečně a Viktor měl jako vždy pravdu. Ale... Bouřka zasáhla druhou stranu ostrova a škody, které napáchala jsou vysoké. Některá místa, která jsme chtěli navštívit se tak pro nás stávají nedostupnými. I tak si ale hodláme dovolenou v Karibiku užít. Žádný Thomas nám jí určitě nezkazí! 


Škody napáchané tropickou bouří Thomas




Škody napáchané tropickou bouří Thomas


Komentáře