Big Island, Hawaii

Business class Korean air
Tentokrát se žádné překvapení (no skoro) nekoná, a tak od samého začátku vím, kam jedu. Čeká mě Havaj. Doslova. V Praze na letiště přicházím trochu se strachem, protože mě čeká 24 hodinový let přes Soul, kterému jen tak mimochodem vyhrožuje Severní Korea svržením bomby. Více mě ale děsí ten den na cestě. Uklidňuji se ale ve chvíli, kdy Viktor místo ke klasické přepážce zahýbá k přepážce business class. Wau, to fakt super začíná. Hned po odbavení jdeme do salonku, ve kterém si ještě před odletem dám svěží sprchu. Let s Korean Air začíná skvěle a mohu v ten okamžik s klidem říci, že je to ta nejlepší business class, ve které jsem kdy letěla. Vše je dokonalé, všichni se o nás starají. V Soulu si dám v dalším ze salonků sprchu a cítím se totálně svěže. A teď už přímý let do Honolulu a následný přelet na Big Island. Když poprvé uvidím Havaj, řeknu si to samé, co jsem si řekla, když jsem viděla Tobago: "Teď už můžu klidně umřít, viděla jsem ráj". Aby let nebyl bez komplikací, přelet na Big Island má 3 hodiny zpoždění. V tu chvíli začínáme s Vikym pociťovat šílenou únavu. Nějak nám přestává fungovat mozek, ale přelet nakonec zvládáme. První, co po příletu vidíme, je typická Havajanka, která drží v rukách věnce a otráveně čeká na turisty, kteří si zaplatili tento havajský rituál. Když k ní přicházejí, rázem se začne usmívat a dává jim květiny na krk. Iluze o Havaji trochu zmizela... 

Autem z autopůjčovny jedeme do hotelu a já zírám na Big Island. "Tohle, že je Havaj?"? Moc nechápu, protože všude je černá krajina, lávové kamenité pláže a trochu propadám panice, zda jsme vůbec na Havaji. Náladu nám trochu zkazí i šílený turistický komplex Hilton Waikoloa Village (http://goo.gl/X9oRup) - nikdy nechtějte být ubytováni v části Two towers, ale uznávám, že postel luxusní jako ve všech Hiltonech. Ale tím končí vše špatné, co jsem schopna o Havaji napsat, protože od té doby začíná ráj. 

Rainfows falls




Časový posun dělá své, takže už v 7 hodin chodíme na výlety. Na druhou stranu je to super, protože se alespoň vyhýbáme náporu turistů. I když musím uznat, že jsem mile překvapena, že jich tu tolik není. Nacházíme řadu pláží, kde nenajdete ani nohu.

Jelikož jsem posedlá vodopády, naše první cesta vede k Rainbows falls lookout. Prostě nádhera. Ale vodopádů na Hawai najdete spoustu. Například Akaka Falls, které se nacházejí ve Státním parku přibližně 18 km od Hila. 

Akaka Falls
Hawaii Volcanoes National Park
Big Island jsme projeli téměř celý, ale co mohu vypíchnout je Hawaii Volcanoes National Park, kde se nachází  stále aktivní sopka Halema Uma a hlavně nejvyšší hora světa Mauna Kea (i s podvodní částí je vysoká 10 205 m, takže Everest jí nesahá ani ke kotníkům).  Celý národní park nabízí tak mystický zážitek, že kdybych na Havaji neviděla již nic jiného, tohle mi stačí. Nemůžeme minout ani známou silnici zavalenou lávou, která se objevuje na fotkách téměř všech cestovatelů. V parku procházíme i tzv. lava tube, tedy podzemním tunelem vytvořeným masou lávy, která dodává živiny okolním rostlinám. 

Kvůli výletům pátý den na Havaji zjišťuji, že jsem se ještě nekoupala, což ve mně vyvolává pocit paniky a tak trvám na tom, že dnešní den chci jet na pláž. Jelikož hotelová pláž je vesměs skála, bereme auto a vydáváme se na nádhernou pláž s bílým pískem: Kaunaoa beach. Jsme na Havaji v březnu, takže při každém pohledu na moře máme tu čest vidět plavat kosatky a delfíny. Nic není krásnějšího než vidět delfíny a kosatky volně plavat v přírodě. O to víc je mi líto těch chudáčků, které máme v Hiltonu pro pobavení turistů, a to jen pár metrů od svobody. 




Panalu'u Beach
Další den navštěvuje nejznámější pláž s vulkanickým pískem Punaluʻu Beach, kde se nachází útočiště mořských želv. Na které samozřejmě nesaháme, protože nevíme proč bychom je měli stresovat a zmenšovat jim už tak malou svobodu. 






Panalu'u Beach
Halema uma kráter,Hawaii Volcanoes National Park


lava tube






Hawaii Volcanoes National Park


Hawaii Volcanoes National Park

Hawaii Volcanoes National Park














Komentáře