Kaui - Hawai

Na konci našeho pobytu na Big Islandu se s Vikym dohadujeme, na který ostrov vyrazíme nyní. A vyhrává to Kaui, tedy prohrávám já, která jsem chtěla jet na Maui. Ale Kaui je ostrovem divokých kohoutů a já jsem Kohoutová, takže bych asi měla navštívit příbuzné. Opět hotel vybíráme na priceline.com, kde využíváme výhodnou nabídku. Tentokrát je to Sheraton Kaui Resort (http://goo.gl/OPKyrN). Opět jsem ubytováním docela zklamaná a začínám si myslet své o úrovni mých oblíbených řetězců. Každopádně furt lepší než Hilton na Big Islandu (http://goo.gl/X9oRup). Na recepci se nás paní zeptá, zda máme auto (abychom zaplatili předražené parkování) a jednohlasně říkáme NE, přestože naše auto stojí na téměř opuštěném hotelovém parkovišti. Nikdo to ale po celou dobu nekontroloval, takže jsme docela dost ušetřili. 

Na Kaui jsem od začátku zvědavá. Patří k nejkrásnějších ostrovům na Havaji a vybírají si ho i světoví filmaři. Natáčel se zde Mash, Avatar, Jurský park. A ač nám vesměs nepršelo, je tu i nejdeštivější bod na světě. 

Wailua Falls
Jako první samozřejmě frčíme k vodopádům. Tentokrát se jedná o Wailua Falls, které se nacházejí na sever od Lihue. Trochu nás šokuje, že vede betonová cesta až k vodopádům, což se nám moc nelíbí, ale má to i svá pozitiva, zvládáme rychle další výlet a oceňujeme i to, že je tak místo přístupné i pro ty, kteří by se do horších terénů z různých důvodů nevydali, vozíčkáři apod.






Mahaulepu
Následně nás čeká šílená cesta tankodromem k nádherné pláži Mahaulepu. Pláž je vesměs opuštěná, přestože na pár dobrodruhů cestou narážíme. Spíše se jedná o lidi, kteří se na ni dostali na koních. Cesta autem je totiž docela adrenalínovým zážitek. Během půl hodiny jízdy jsem si totálně převrátila všechny orgány (a tímto zdravím autopůjčovnu Budget), které v těle mám, ale stálo to za to. Přijeli jsme na nádhernou, téměř opuštěnou pláž. Prostě na jedno z těch míst, kde si říkáte, že stojí za to žít. Procházíme celou pláž, až se dostáváme ke skalnatému pobřeží. V těchto místech začíná být docela větrno. V průrvách ze skal mají stříkat gejzíry vody, což je ten hlavní důvod proč lidé toto místo navštěvují. Bohužel ale přicházíme v době odlivu, takže se nám tento zážitek vyhýbá. I tak je místo nádherné a osobně ji považuji za nejkrásnější pláž na Kaui. 

Waimea Canyon
Další den navštěvujeme Waimea Canyon, nazývaný Grand Canyon Pacifiku, nacházející se na západní straně Kaui. Najdete tu plno panoramatických výhledů na skály a propadlá údolí. Neustále probíhající eroze dělá z Waimea Canyon doslova geografický úkaz.

Na Kaui trávíme Vikyho narozeniny a hned druhý den můj svátek (ale ten už v Honolulu) a samozřejmě i Velikonoce. Mám se super, protože mě nikdo sadisticky nemlátí pomlázkou (a že se v tom ten můj sadista fakt vyžívá). Místo toho zažíváme plno romantických večerů s alkoholem:) a místní hudbou. Trochu jsem ale uražená, že tradiční americké hledání velikonočních vajíček je akce jen pro děti. Cítím se naprosto diskriminována:) Je nám tu prostě božsky, skvěle se bavíme a zažíváme plno romantických chvil. A to vše za zvuku oceánu, tedy zvuku, který mám na tomto světě nejraději. 

Kalalau Trail
Kalalau Trail
Nejkrásnějším zážitkem byl náš výlet na Kalalau Trail. Jedná se o 18 km stezku podél pobřeží, která je nejnáročnější a nejnebezpečnější stezkou na Havaji. A mimochodem patří mezi 20 nejnebezpečnějších výletů světa. Sem tam tu někdo umře, ale to jsem naštěstí nevěděla předem, já jsem vlastně vůbec předem nic nevěděla, ani kam jedeme, takže podle toho vypadalo i mé oblečení, kdy jsem měla bílé dlouhé plátěné kalhoty. Lidé co šli směrem tam na to koukali normálně, ale ti, co se vraceli směr zpět si mě prohlíželi jak blázna. Až když na mě nějaký Amík volal, že bílé kalhoty není úplně dobrý nápad, pochopila jsem, že oblečení jsem opět nevychytala. Boty naštěstí jo, neb botasky mám vždy v autě. Nádherný zážitek, i když dost nepříjemným terénem. Buď jdete po klouzavých kamenech nebo bahnem. Sem tam přebrodíte nějaký malý vodní tok, jdete kolem nějakého srázu, ale vždy, když se vám "vyrojí" v dálce pohled na moře a nádherné útesy, zapomenete na veškerou bolest, kterou "výletem" zažíváte.

Kalalau Trail




Bohužel po více než polovině cesty, jsme se museli vrátit, protože začal šílený liják, ve kterém se opravdu nedalo jít. Hlavně už bylo docela pozdě a tak by ani nebylo vtipné někde "zkejsknout" v pralese. Jelikož to nebyl okruh, tak jsme stejně těch 18 kiláků ušli. Mohu říct, že posledních 5 kilometrů vůbec nevím, jak jsem zvládla a na parkovišti se mi tak klepaly nohy, že jsem se sotva převlékla do suchého. Mimochodem ty bílé kalhoty nebyly fakt dobrý nápad a i po vyprání a vysušení (poprvé jsem na Havaji zkusila sušičku a fakt bomba, tu si určitě koupím) mi budou navždy připomínat tento super výlet. 



Waimea Canyon
Mahaulepu

Mahaulepu







Komentáře