Černá hora - totální bomba

Pláž Ulcinj
Nevím, jak to ten Viktor dělá, ale cesta do Černé hory nám autem trvala přes 24 hodin. Jeli jsme Praha - Slovensko - Maďarsko - Srbsko - Bosna a Hercegovina - Černá hora. Cílem naší cesty, bylo městečko Ulcinj u albánských hranic. Jinými slovy: dál už to nešlo. Do Ulcinju přijíždíme ve tři hodiny ráno a k našemu překvapení náš apartmán byl zavřený. Úplně vyčerpaná z cesty jsem opět Viktora propíchla pohledem, protože to zase, jako vždy, špatně naplánoval. Jelikož apartmán ještě nebyl zaplacený, tak jsme projeli město a hledali náhradní ubytování. Nic jsme ale nenašli. Sedli jsme si proto na vrátnici k našemu apartmánu a pomalu usínali na gauči. Kolem sedmé ráno přichází na recepci slečna, která nechápe, proč tam spíme a oznamuje nám, že když jsme nepřijeli včas, že náš apartmán dala jiným lidem, zůstal jí tu ale jeden šílený v přízemí, který musíme den, než se přestěhujeme, obývat. Přemýšlím, jak to funguje v jiných rodinách, kde nemají Viktora :) Večer se jdeme podívat na pláž, která je krásná písčitá a hned mám lepší náladu. 

Když jsem odpočatá, jsem celá žhavá do výletů, a proto se vydáváme směr Skadarské jezero - krasové jezero, které je největší vodní hladinou na Balkáně. Cesta krajinou mi připomíná Bosnu a Hercegovinu. Krajina je hornatá, plná zatáček, porostlá zelenými lesy. Skadarské jezero je úchvatné. Cestou stavíme a kocháme se úžasnými výhledy. Projíždíme krásnou krajinu a já mám zase svoji zpívající náladu. Poučená Bosnou a Hercegovinou, kde měl Viktor cédéčka plná neposluchatelných duc-duců, jsem na cestu vypálila, Vikymu za trest, písničky z pohádek. S otevřeným oknem nahlas zpívám: "Jen já, jen já jsem princezna tvá, ta která udělá hačí a k vladaření jí stačí,....", když v tom proti nám auto vysmátých Čechů, kteří očividně poznali naši "lidovou" tvorbu. Tímto, stejně jako všude, dělám mezinárodní ostudu. 

Pláž Murića 
Sjíždíme dolu k pláži Murića, kde opět není žádný turista. Když se procházíme po pláži, jeden z místních nás posílá doprava přes les k údajně nádherné pláži. Natěšení jdeme lesíkem, kde asi po pěti minutách zjišťuji, že je na každém metru alespoň pět pavouků (v pavučinách mezi stromy). Musím přiznat, že jsem trochu zapištěla, že to místňáci určitě slyšeli, ale to nebylo nic proti tomu, co jsem prožívala potom. Mám totiž šílenou arachnofobii a já najednou zjistila, že se nemůžu hnout, protože všude byli pavouci. V životě jsem neviděla takovou koncentraci pavouků. Vůbec nechápu, jak jsem mohla 5 minut jít a nevšimnout si jich. Ani nevím jak, ale sebrala jsem veškerou sílu a proběhla les zpátky na pláž Murića. Tímto je Murića tou nejkrásnější pláží a tečka. Nic hezčího tam již není. Místňák samozřejmě nevěřil svým očím.

přístav Bar
Zaručeně bez pavouků byl přístav v městě Bar. Bar je tradičním přístavním městem, jedním z největších měst v Černé hoře. Osobně si myslím, že když ho neuvidíte, zas tak moc se nestane, ale je každopádně příjemným zpestřením při výletech.










Boka Kotorská


Hezčím místem jsou rozhodně města Budva nebo Kotor. Míjíme místo s názvem Boka Kotorská, což je záliv, který se podobá skandinávským fjordům a pokračujeme právě do středověkého města Kotor, v jihozápadní části Černé hory, které je zapsané na seznamu UNESCO.








Kotor



Kotor je krásné město s příjemnou atmosférou. Tvoří ho malé náměstí a spousta postranních uliček. Procházíme kolem velkého množství středověkých historických budov a náš cíl je jediný, vystoupat po historických hradbách vysoko nad město k pevnosti sv. Jana. Cesta je docela fuška, zvláště v tom parnu, které v červenci v Černé hoře je. S každým metrem máme ale lepší a lepší výhled na záliv a město. Vyfunět
ten kopec tedy rozhodně stálo za to, a to i když jsem si tu štreku musela zaplatit.







Svatý Štěpán


Vyloženě pohodovým výletem je návštěva nejluxusnějšího letoviska v Černé hoře Sveti Stefan (Svatý Štěpán). Město procházíme docela rychle, protože se zde chystá nějaká akce, a tak spousta míst není přístupná. Bylo tu taky docela dost turistů, a tak při boji o parkování trochu odřeme naše auto. Sveti Stefan je malá vesnička, která je postavena na mysu, který je spojen s pevninou úzkou písečnou cestou. Město je plné resortů a je právě nejdražším černohorským letoviskem.



Černá hora je krásné místo. Opravdu nádherné, takže pokud váháte, zda ji navštívit, osobně ji na 100 % doporučuji, myslím, že budete stejně jako já mile překvapeni.


Kotor

Kotor

Kotor

Kotor



Pevnost Ulcinj

Ulcinj - tradiční způsob rybolovu

Komentáře

  1. Ahoj :)
    Super blog! Kdyby ses chtěla kouknout na můj, který je v začátcích, budu ráda :)
    http://blogexploreit.wixsite.com/exploreit

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu. Na blog jsem koukla. Super design. Přeji hodně štěstí, blogerko ;)

      Vymazat

Okomentovat